Ple Ajuntament de BenissaDes del grup municipal BLOC de Benissa – Coalició COMPROMÍS no entenem que més de dos mesos després, l’últim ple el vam fer el passat 10 de juliol, fa 70 dies, el govern benisser ens convoque a un ple ordinari, el d’ahir, corresponent al mes de setembre, amb només sis punts, dos d’ells només de donar compte. Si ho recorden l’efecte de celebració de plens ordinaris, amb només sis punts, dos d’ells només de donar compte, i altres pràcticament de tràmit, de fet el ple ha durat 50 minuts, ha començat, com es habitual a les 20:00 hores i a les 20:50 ja havia acabat. Es més, si s’ha allargat una miqueta més ha sigut gràcies a la nostra moció que portàvem en relació a la variant de Benissa, en la que demanàvem que en els pròxims Pressupostos Generals de l’Estat es cree una partida pressupostària adient i suficient per a reprendre les obres i que ha estat finalment aprovada per unanimitat, així com una pregunta referent a les obres del gasoducte al seu pas pel nostre municipi, altra moció de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i altres preguntes i precs de la resta de grups de l’oposició. Per a que es facen una idea, l’anterior ple de juliol tenia 7 punts, a més de dos mocions que portava el nostre grup municipal, una referent a la promesa incomplida del PP de construir una comissaria de policia autonòmica a Benissa i l’altra per a que la col·lecció de gravacions que te l’Ajuntament en propietat encara en format de vídeo VHS, es passarà a DVD i es penjarà a internet per l’equip d’InfobenissaTV, per cert, les dos propostes van rebre el vot negatiu del Partit Popular

Es important assenyalar que un ple ordinari te un cost mínim de 1.973 euros, si com es el cas, assisteixen tots els regidors convocats, ja que cada regidor sense dedicació rep una indemnització per assistència de 176 euros, excepte la de l’alcalde que puja a 213 euros, a banda del cost que puga tindre els treballadors municipals allí presents, l’aigua o l’electricitat. Recordem que el ple de l’Ajuntament de Benissa esta format per l’alcalde Juan Bautista Rosselló que te una dedicació exclusiva a la Diputació d’Alacant que ronda els 70.000 euros, però així i tot rep indemnitzacions per assistència als òrgans col·legiats de l’Ajuntament de Benissa, 4 regidors amb dedicació exclusiva, Josefa Martí Sendra, Arturo Poquet Ribes i Jorge Ivars Hinojo del PP i Paco Montagut Cabrera del PSD, i amb un sou brut de 31.657 euros/any, que no perceben cap indemnització més, les regidores Raquel Soliveres Fullana i Gloria Ivars Martínez que reben una mitjà dedicació de 13.829 euros bruts a l’any, i els regidors Maria Francisca Capó Ausina, Francesc Xavier Estupinyà, també del PP, més els regidors de l’oposició, Vicent Cabrera, Antonio Lorente, Maria Teresa Ivars, Maria Dolores Luna, Domenec Miralles, Alvaro Mendoza, Josefa Giner i Francesc Xavier Tro que perceben només aquest tipus d’indemnitzacions.

Per al grup municipal BLOC de Benissa – Coalició COMPROMÍS no s’entén de cap manera com després de tant de temps de no celebrar cap ple, el següent ple ordinari porte només 4 punts per debatre, mentre es deixen en l’aire temes i assumptes molt importants per al municipi i la ciutadania, fins i tot compromisos i promeses de l’equip de govern, que ja passat l’equador de la legislatura, tot sembla indicar que continuaran sense portar-se endavant i complir-se, pel que es demostra de nou, que el govern benisser format pel PP i el PSD es ineficaç i gens útil per a treballar, gestionar i solucionar els problemes dels benissers i del nostre poble.