Corts ValencianesEl grup municipal Compromís Benissa ha presentat una moció a l’Ajuntament per al seu debat i aprovació en el ple ordinari de demà corresponent al del mes de febrer per instar els partits amb representació a les Corts Valencianes perquè aproven la rebaixa de la barrera electoral del 5%. Aquesta reforma de la llei electoral és un dels punts de l’Acord del Botànic signat entre el PSPV, Compromís i Podem que no es pot demorar més si en els pròxims comicis municipals i autonòmics volem tindre una cambra més plural i més representativa de tots els sectors valencians, per això cal recolzar també aquesta mesura des dels ajuntaments valencians.

Segons Xavi Tro, portaveu del grup municipal de Compromís a l’Ajuntament de Benissa: “Des de la coalició valencianista demanem que es modifique la Llei Electoral Valenciana i es rebaixe la barrera del 5% al 3% en cadascuna de les circumscripcions per a equiparar-ho a allò que marca la Llei de Règim Electoral (LOREG). Alhora, també es proposa que la proporció entre homes i dones no siga de 60-40%, sinó del 50%, a més d’establir l’alternança dels dos sexes (llistes cremallera) per a assegurar la presència paritària entre els diputats valencians que resulten elegits.

Per a Compromís mantindre la barrera del 5% és perpetuar una anomalia democràtica que no es produeix en  la resta de parlaments autonòmics i que només depèn de la Llei Electoral Valenciana. En la moció que presentem es proposa un canvi d’una situació injusta, i que els Ajuntaments i la resta d’instàncies posen damunt la taula aquesta problemàtica per a millorar el nostre sistema democràtic. Tal i com ha manifestat Tro, portaveu de Compromís a l’Ajuntament: “en el 1.999 tant Unió Valenciana com el Bloc Nacionalista Valencià es van quedar fora de les Corts amb el 4,76% i el 4,6% dels vots, respectivament. Quatre anys més tard, el Bloc es va tornar a quedar fora amb el 4,77%. En els últims comicis ha estat Esquerra Unida la que va haver d’abandonar la cambra valenciana amb el 4,38%. Perpetuant aquesta situació, més de 100.000 vots d’altres formacions poden tornar a quedar-se sense representació”. A Benissa van ser 84 els ciutadans benissers que van optar per la candidatura d’EUPV-Verds-ERPV-AS:AC, UM, un 2,03% en percentatge de vots del total dels votants que ho van fer al nostre poble en les eleccions autonòmiques del 25 de maig del 2.015 i que es van quedar de manera totalment injusta i poc democràtica sense representació en les Corts.