Xavi TroEl grup municipal del BLOC de BenissaCoalició COMPROMÍS per mig del seu portaveu, Xavi Tro, demana més celeritat a l’equip de govern en algunes decisions, que a dia de hui, pel greu moment econòmic que estem passant, que pateix molt greument una part molt important de la població benissera no poden esperar més i en les que el que cal, es passar a l’acció.

Assumptes com els desnonaments, que ha patit ja una família benissera el passat 15 de gener, en un desnonament que s’havia aconseguit parar al desembre passat gràcies al treball de la Plataforma PAH (Plataforma d’Afectats per les Hipoteques). Recordem que des del nostre grup municipal vam presentar una moció en el passat ple ordinari del 5 de desembre on demanàvem, entre altres coses, que l‘Ajuntament de Benissa, cancel·larà qualsevol tipus de contracte, que tinga subscrit en una entitat bancària que practique un desnonament al nostre municipi. Moció, que finalment es va deixar sobre la taula, en espera de que el secretari municipal fera un informe sobre el tema, un problema molt important, que més de dos mesos després no te cabuda en l’ordre del dia del ple ordinari de febrer, que farem este mateix dimecres.

Quina diferència, amb per exemple Alzira, on l’alcaldessa Elena Bastidas, també del PP, ha anunciat que expropiarà 48 vivendes propietat de la CAM i de Bankia. Vivendes que els tècnics municipals han considerat inhabitables o en ruïna, i que consideren que el seu propietari actual, dites entitats bancaries, han desatès. Mesures enquadrades en la nostra filosofia de SALVAR A LA GENT I NO ALS BANCS. En el ple de dimecres preguntarem sobre aquest tema. En el següent enllaç, podeu trobar més informació sobre este cas, del que cal estudiar la seua viabilitat a Benissa:

Lamentable també la gestió del cas de la donació d’aliments de la cooperativa CONSUM, que es pot portar a terme gràcies a la nostra moció, en la que demanàvem la creació d’un banc d’aliments a Benissa i que es va aprovar per unanimitat en el passat ple ordinari de setembre, on gràcies a la signatura d’un conveni en aquest supermercat (model també facilitat per la nostra formació) i que encara continua en aquest estat, com ens va contestar l’alcalde Juan Bautista Rosselló, a la pregunta que li va fer en el passat ple ordinari de gener.

10º.- RUEGOS Y PREGUNTAS. Sesión plenaria 01/09-01-2013

– Toma la palabra el portavoz del Grupo BLOC-COMPROMIS, Xavier Tro, señalando que en septiembre de 2012 presentaron una propuesta sobre el banco de alimentos y se quedo que se negociaría con la Cooperativa CONSUM. Quiere saber si se ha hecho algo en este sentido.

– Contesta el Sr. Alcalde que se ha hecho la gestión con CONSUM que ya tenía el modelo para poder atender lo que son alimentos perecederos. Mantuvo una reunión con el responsable de CONSUM de Benissa y con el Director de Caritas y ya está preocupándose del tema. Lo que ocurre es que tiene que hacerse una recogida diaria y Caritas estaba organizándolo para hacer un turno de personas para ello. En el momento en que esté funcionando el servicio se hará una nota de prensa y se invitaría a la Corporación a participar en el tema.

Es important recordar també, que segons dades de CÀRITAS Benissa, s’ajuda a dia de hui en el repartiment d’aliments bàsics a vora 90 famílies benisseres, el que suposa unes 300 persones que viuen al nostre municipi. Situació, que unida al perill de desnonament que poden estar patint algunes famílies benisseres, unit a l’important index d’atur que hi ha a Benissa que ronda quasi les 1000 persones, demana a crits més celeritat, rapidesa i contundència, a l’hora de prendre mesures a l’equip de govern benisser format pel PP i el PSD en assumptes com aquestos que no poden permetre més temps sense actuar i donar solucions per pal·liar el patiment dels que pitjor ho estan passant.