El neuròleg Juan Andrés BurgueraAcabat el mes de la Salut d’enguany que cada any organitza la regidora de Sanitat en el mes d’octubre, el grup municipal Compromís per Benissa ha proposat en la Junta de Govern d’esta nit que l’Ajuntament de Benissa li dispense un reconeixement públic al neuròleg benisser, Juan Andrés Burguera, una distinció encara per decidir i que el col·lectiu valencianista ha preferit que siga consensuada entre tots els grups municipals entre un ample ventall de propostes i que s’atorgue l’any pròxim, bé el pròxim 7 d’abril, dia mundial de la salut, en que és commemora la creació de l’OMS (Organització Mundial de la Salut) el 1948 o dins de la programació del mes de la salut 2017.

Natural del nostre poble, el doctor Juan Andrés Burguera va ser, fins l’any passat en que es va jubilar, el cap de Secció de Neurologia i Metge responsable de CSUR malalties rares que cursen amb trastorns del moviment en adults de l’Hospital Universitari Politècnic La Fe de València, on també va ser membre de les comissions de Documentació i Farmàcia.

Professor de diversos cursos de Doctorat i Màsters, és autor de més de 150 articles i capítols de llibre en revistes estatals i estrangeres, així com revisor i/o membre dels Comités Editorials de diverses publicacions com a Revista de Neurologia, Revista Espanyola de Trastorns del Moviment, Parkinson i Trastorns del Moviment, Movement Disorders, Urodinamica Aplicada, etc. És membre Fundador de la Societat Valenciana de Neurologia, així com membre del comité mèdic assessor de diverses associacions de pacients. Les principals línies de recerca del Doctor Juan Andrés Burguera s’han centrat en l’estudi de l’epidemiologia, clínica, genètica i farmacologia en Malaltia de Parkinson, així com de la distonia, malaltia de Huntington, esclerosi múltiple, cefalees i demències.

Recentment ha sigut guardonat per la Societat Espanyola de Neurologia (SEN) amb el Premi SEN Parkinson com a reconeixement a la seua ampla llavor científica i a la seua dedicació per la recerca d’aquesta malaltia neurològica, així com per la seua contribució innovadora en el desenvolupament de la Unitat de Trastorns del Moviment de l’Hospital La Fe de València, convertint-ho en un referent per al tractament mèdic i quirúrgic de la Malaltia de Parkinson. Els Premis SEN representen el reconeixement de la Societat Espanyola de Neurologia i dels neuròlegs espanyols a aquells que han contribuït decididament al desenvolupament de la Neurologia, al coneixement de les malalties neurològiques i a la conscienciació social dels pacients que les pateixen.

Per tot això des de les files valencianistes creuen que el metge benisser Juan Andrés Burguera té mèrits sobrats per ser homenatjat públicament en el poble que el va vorer nàixer i s’ha mostrat agraït a la resta de forces polítiques benissers que s’hagen sumat a la proposta que ha fet Compromís hui en la Junta de Govern.