La candidatura del BLOC de Benissa a la presentació d’anit

Ahir, dijous 14 d’abril, el BLOC de Benissa va presentar la seua candidatura per a les pròximes eleccions del 22 de maig. El seu candidat, Xavi Tro, va donar a conèixer l’equip que farà possible l’impuls que necessita el municipi i que estarà “especialment preocupat per generar treball i activitat”.

El lloc escollit per a aquest acte va ser el saló d’actes del Centre Cultural de Benissa i va contar amb el parlament previ del mestre benisser i primer regidor nacionalista a l’Ajuntament de Benissa, Pere Cabrera qui va donar suport a la candidatura del BLOC de Benissa en uns moments com els actuals de desencant amb la classe política tradicional.

Durant tot l’acte es van poder vore els vídeos dels candidats autonòmics de la Coalició Compromís, els diputats Enric Morera, Mònica Oltra, Mireia Mollà i Josep Maria Panyella, així com un emotiu audiovisual amb fotos històriques i actuals de Benissa, que repassava també la tasca portada a terme pel regidor Xavi Tro, al capdavant de les regidories de cultura, patrimoni històric i normalització lingüística en aquesta legislatura. El candidat a l’ajuntament de Benissa pel BLOC, Xavi Tro, manifestava en el seu discurs que “tant la gent com l’acompanya en la candidatura com ell se senten preparats, en condicions, i amb la voluntat suficient per arribar a majors responsabilitats polítiques i per plantar cara als reptes que Benissa té per davant.” Així mateix, va assegurar que compta amb un equip de dones i homes capacitades, amb il·lusió i visió de futur, “que no han esperat a formar part d’una llista electoral per posar-se a treballar pel seu poble i pels seus ciutadans, sinó que porten fent-lo tots els dies des de diferents àmbits i col·lectius de tot tipus dels quals formen part. La qual cosa és una garantia de vocació pública i preocupació pels assumptes del nostre poble. Un equip de persones que coneixen bé el món associatiu benisser i les necessitats pròpies del dia a dia de la localitat i de la nostra societat. Que combina l’experiència en la gestió amb gent nova, ja que dels 20, sis persones ja han format part d’altres candidatures, un equip amb molta gent jove, que suposa, garantia de futur.

Finalment, un a un, els integrants de la candidatura del BLOC de Benissa van presentar els principals compromisos dels nacionalistes amb la societat benissera, que són els següents de forma resumida:

– Promoure el treball i l’activitat, una Benissa amb una economia més potent. Millorar les condicions perquè el turisme, el comerç i l’agricultura vagen de la mà com motors de la nostra economia. Treballar braç a braç amb els empresaris per generar noves oportunitats i llocs de treball. Major recolzament a l’empresariat i xicotet comerç benisser com a motor econòmic fonamental per al desenvolupament del nostre poble.

– Treballar per fer de Benissa un poble més humà, més saludable i amable amb les persones. Més eficient, més net i respectuós amb el medi ambient. Un poble que pose en valor el seu patrimoni i recursos naturals i que s’abastisca preferentment amb energies renovables.

– Exigir amb contundència als governs centrals i autonòmics la finalització de les obres abandonades de la variant i la construcció de l’enllaç ferroviari del tren Gandia – Dénia.

– Fer el nostre Ajuntament més pròxim i més útil a les persones, millorar el seu funcionament perquè passe a ser una solució als problemes i les iniciatives ciutadanes, i no un obstacle més a salvar. Una gestió més transparent i austera i amb més participació ciutadana.

– Promoure l’educació, l’esport i les nostres manifestacions culturals i festives. Construir una societat més cohesionada, més valenciana, més conscient de si mateixa i de les seues possibilitats. Un poble preparat per millorar el seu futur.

– Promoure la construcció d’una escola infantil pública i gratuïta pels xiquets més menuts i un centre de dia pels nostres majors, així com fer més segurs els parcs infantils de Benissa i obrir les instal·lacions esportives dels col·legis fora de l’horari lectiu. Propiciar l’obertura de la zona d’oci pels joves de Benissa. Ampliar l’horari de la nova biblioteca pública

– Fer que tot aquell que viu i treballa a Benissa, independentment d’on haga nascut s’integre plenament i es sentiga totalment orgullós de ser benisser. Una societat, la benissera, que ha de ser exemplar en quant a la igualtat de gènere.

Els membres de la candidatura del BLOC de Benissa – Coalició Compromís son:

1. Francesc Xavier Tro Molines
  2. Boni Marco Sala