Militants del BLOC de Benissa a l'Aplec del Puig 2010

El BLOC de Benissa és presentarà en solitari a les pròximes eleccions municipals de maig del 2011

El col·lectiu del BLOC de Benissa reunit la passada setmana va decidir en assemblea i per unanimitat de tots els seus militants que es presentarà a la pròxima convocatòria electoral amb llista pròpia. Aquesta convocatòria serà la del pròxim maig del 2011. Aquesta decisió suposa que no es renovarà la coalició electoral CIBE-BLOC que va concórrer a les dos últimes eleccions municipals i que en aquesta legislatura va obtindre tres regidors. En principi dos del BLOC i que després de la dimissió de Jaume Ortolà és van convertir en només un, el nacionalista Xavi Tro. En aquesta assemblea a banda de pendre aquesta decisió que no ha sigut fàcil però que ha estat molt meditada després de la impossibilitat malgrat les reunions que hem tingut a dues bandes d’arribar a un acord preelectoral, els militants nacionalistes van fer un anàlisi sobre els possibles resultats electorals a obtindre i es van mostrar molt optimistes.

En breu la formació nacionalista celebrarà una altra assemblea per a triar la candidata o el candidat que encapçale la llista electoral del Bloc Nacionalista Valencià en les eleccions locals del pròxim any i per a començar a decidir  les principals línies polítiques i programàtiques amb les que es presentaran a les citades eleccions. Un programa electoral que esperem construir amb les suggerències i aportacions que des de la societat civil benissera ens faciliten, alhora que el BLOC de Benissa espera incorporar a la candidatura a benisseres i benissers amb ganes de treballar pel seu poble des del valencianisme i el progressisme.

Segons ha declarat el portaveu del BLOC Xavi Tro, aquesta decisió no obeeix a cap pressió externa, ni implica el trencament de relacions entre el BLOC i el CIBE, com a mínim de part nostra, ni la desaparició del grup municipal on ara estem adscrits i amb el que volem complir i treballar el màxim del programa electoral comú amb el que ens van presentar a les eleccions municipals d’aquesta legislatura. El motiu que ha provocat aquesta situació -ha afegit- és bàsicament la necessitat de consolidar un projecte propi i diferenciat com és el del Bloc Nacionalista Valencià a Benissa, així com la necessitat de renovació d’alguns candidats. El nostre partit continuarà treballant amb el CIBE fins al final de la legislatura, si ells volen.

Aquest fet -ha matisat el portaveu nacionalista – no vol dir que ens oblidem de ningú, sinó tot el contrari. Després de les eleccions, i segons els resultats que obtinguem totes les forces es podrà arribar a acords puntuals o a pactes postelectorals amb altres forces de l’espectre progressista. Nosaltres no ens tanquem, tenim la capacitat i la voluntat de parlar i dialogar amb tots. Nosaltres volem mostrar-nos oberts a col·laborar amb més gent que tinga com a objectiu principal fer de Benissa un poble més democràtic i amb més qualitat de vida, des de la nostra visió i forma de fer política valencianista i progressista en la democràcia municipal benissera.