NO A LES RETALLADES, SÍ A L'EDUCACIÓ PÚBLICA !!!!

El col·lectiu del BLOC de Benissa – Coalició COMPROMÍS vol donar suport per mig d’este comunicat de premsa a les mobilitzacions convocades per l’alumnat i els professors de l’IES Josep Iborra com la concentració d’este matí i fa una crida a la mobilització ciutadana per l’educació pública i en contra de les retallades efectuades per la Conselleria de Cultura en mans de Maria José Català. Pel que s’adhereix a les marxes convocades per l’escola pública que, amb el lema “MÉS INVERSIÓ, MÉS QUALITAT, MÉS VALENCIÀ, MÉS DIGNITAT”, que tindran lloc el pròxim 21 de gener a les ciutats d’Alacant i València, convocades per la Plataforma per l’Ensenyament Públic i les que, amb tota seguretat, es faran els pròxims dies a la nostra comarca.

El motiu de la convocatòria és aconseguir una gran mobilització de la comunitat educativa, àmpliament representada a la Plataforma -mares/pares, professors, directors/es dels centres, inspectors/es d’educació, associacions cíviques en defensa de l’ensenyament en valencià, partits polítics i moviments socials- per a denunciar les constants retallades i agressions que pateix l’ensenyament valencià en general i, especialment, el públic.

En quant a la situació al nostre municipi, una vegada coneguda la situació econòmica de l’IES Josep Iborra:

– Any 2011: La Conselleria els havia de remetre per despeses de funcionament 115.147,94 euros. El juny passat els va pagar el 1r quadrimestre (38.110,46 euros) i amb això van poder fer front a les factures pendents, però, a dia de hui, encara no han pagat res més, i els deuen, descomptant telèfon i correu, uns 75.000 euros.

Actualment el centre de secundaria té en el compte corrent 2.704,16 euros, però, en factures deu uns 16.000 euros.

El gasoil per a la calefacció (amb un cost de 4.500 euros) i a punt de que el banc es cobre 2.500 euros de rebuts domiciliats, el resultat és que no poden pagar als proveïdors. De seguir així, d’ací un mes no tindran diners ni per a calefacció, ni per a fotocòpies, ni per a material ha informat l’Assembleade professors de l’IES Josep Iborra.

Pel que fa a les Beques:

• No s’han pagat les ajudes per a llibres de text ESO 2011/12, i encara no ha eixit la convocatòria del curs que ve

• No s’han pagat les ajudes individuals de transport, ni d’aquest curs ni de l’anterior

• Les beques d’Eurocursos de l’IVAJ, que es convoquen a finals de novembre, enguany no han eixit encara

• Només han ingressat les beques de Batxillerat, Cicles i PQPI, que són les úniques que depenen del Ministeri

Estos últims mesos l’educació pública al País Valencià està patint tota una sèrie d’atacs planificats per part del PP per tal de carregar-se el sistema públic d’educació del que disfrutem els valencians, amb les mesures que des de València i Madrid està aplicant el PP per fer front al propi malbaratament que ells mateix han ocasionat. El PP ha decidit carregar les conseqüències de la seua nefasta gestió sobre serveis bàsics per a la societat del Benestar, com són la sanitat i l’educació.

Per finalitzar, el BLOC de Benissa – Coalició COMPROMÍS, exigeix a l’Ajuntament de Benissa i especialment al seu alcalde Juan Bautista Rosselló i a la regidora d’educació Pepa Martí, que s’oposen públicament a les retallades i que li transmeten al President de la Generalitat Alberto Fabra la veu contrària de la societat benissera a la reducció salarial i a les retallades a l’ensenyament públic valencià, així com a la Consellera d’Educació, Maria José Català, que s’ha comprovés a pagar immediatament el deute del tercer trimestre als centres concertats, mentre als centres públics encara els deuen diners des de fa sis mesos, alhora que els convidem a participar en les mobilitzacions convocades en defensa de l’educació pública.