PPSOEL’executiva comarcal de COMPROMÍS a la marina alta lamenta l’ús de diners públics de la Diputació d’Alacant per finançar als dos grans partits centralistes, el PP i el PSOE. Uns partits que es reparteixen anualment més de 100.000 euros, exactament 103.512 euros per any, i que no contents en eixa grandíssima quantitat, en l’últim ple de l’organisme provincial, van acordar en una moció pactada pels dos i fora de l’ordre del dia, obrir la via per a incrementar esta assignació que reben a dia de hui, un acord curiós i trist, si més no, quan actualment, en plena crisi econòmica, tot es revisa a la baixa.

Des de COMPROMÍS sempre hem defensat que el cal fer amb les diputacions provincials es eliminar-les, igual que al senat, ja que aquestos organismes són poc democràtics, més propis de l’època franquista, com acabem de comprovar amb aquest acord, amb una total falta de transparència, associades al clientelisme i falta de control democràtic, a més de ser organismes on els seus representats no són triats directament pels ciutadans.

A la marina alta, li corresponen tres diputats provincials, dos del PP, Ximo Ferrando, alcalde d’Ondara i Juan Bautista Rosselló alcalde de Benissa i un del PSOE, José Chulvi, alcalde de Xàbia amb unes nòmines que superen els 60.000 euros anuals per cap.

Per al portaveu de la Coalició COMPROMÍS a la marina alta, el nacionalista Enric Vengut, les diputacions provincials, son unes institucions que vénen del segle XIX i que a dia de hui no tenen cap sentit, llevat del de col.locar a la gent de confiança dels partits i fer clientelisme polític amb les inversions i les subvencions. Precisament, el que cal per a eixir d’aquesta crisi que patim, es reduir assessors, càrrecs de confiança i també les mateixes diputacions provincials, que són una cova de col.locació damics, a més del senat, que a dia de hui es una càmera també totalment prescindible i extremadament cara, ha sentenciat el mateix Vengut.

Que també ha aprofitat, per criticar les modificacions que vol fer el govern de Mariano Rajoy a la Llei de Bases del Règim Local, es evident que la intenció del govern del PP de mantindre i reforçar les diputacions provincials no és el més indicat per a eixir de la crisi, més bé al contrari. Des de COMPROMÍS creiem que cal simplificar i modernitzar l’administració pública i que s’hauria d’apostar per formes d’administració local mancomunada més àgils i pròximes als ciutadans i no per entitats obsoletes com les diputacions. És un pas enrere en la instauració d’una vertadera administració del segle XXI que el govern del PP deixe de costat les mancomunitats de municipis, que són entitats eficients que permeten l’optimització de recursos i que al País Valencià funcionen molt bé. En eixe sentit ha lamentat que a municipis de la marina alta, on s’ha presentat una moció contra l’avantprojecte de la llei d’administracions locals, el PP i el PSOE hagen votat en contra, en el cas de Benissa, o en el cas de Pedreguer, on només ho va fer el PP.

El secretari comarcal de la coalició a la marina alta, també ha anunciat que una vegada es publique en el BOP, l’enèsim acord entre el PP i el PSOE de la Diputació d’Alacant, tots ells amb interessos partidistes i no pensant en el benefici dels ciutadans, presentarem una al·legació contra aquest acord.