Tal i com ens vam comprometre en el ple d’ahir amb la resta de partits polítics benissers, els hem fet arribar una còpia del Pacte Municipal Antidesnonaments de l’Ajuntament de Dénia aprovat per unanimitat en aquell consistori el passat mes d’agost per, si es possible, portar-lo a cap al nostre municipi.

Aquest és un document que arreplega els compromisos i actuacions que durà a terme el consistori de Benissa, en cas d’aprovar-se, per a ajudar els veïns de Benissa afectats per esta situació. Aquest document, per suposat, esta obert a possibles incorporacions de la resta de partits polítics que integren la corporació municipal benissera, per tal de buscar l’aprovació unànime d’aquesta iniciativa que presenta la coalició Compromís per Benissa. Es important assenyalar que per a la redacció del document definitiu que es va aprovar a l’Ajuntament de Dénia es va comptar també amb la participació de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca STOP Desnonaments presents en el ple ordinari d’ahir, que pel matí també van estar a les Corts Valencianes entregant-los als diferents grups parlamentaris del parlament valencià una sèrie de propostes de mesures urgents per pal·liar la pobresa energètica i aturar els desnonaments. En definitiva, demanant que les Corts aproven una llei similar a la que va aprovar el Parlament de Catalunya, propostes que compten amb el suport de Compromís.

Aquesta proposta de Pacte Municipal Antidesnonaments per a Benissa es basa en tres pilars fonamentals, la creació d’una mesa mixta de vivenda social, establir relacions directes amb les entitats bancàries per a aconseguir acords en matèria de vivenda que permeten atendre les necessitats habitacionals de les persones en situació de desdonament i sol·licitar a la Generalitat la creació d’una Llei de Funció Social de la Vivenda.

A més, el portaveu de Compromís a l’Ajuntament de Benissa, Xavi Tro, ha volgut fer memòria i recordar que el greu tema dels desnonaments ja s’ha tractat al ple benisser, concretament a març del 2013 i gràcies a una moció de Compromís que finalment, tot i que era molt més ambiciosa, i per a buscar l’acord unànime de tots els grups municipals va aconseguir el següent acord vigent actualment: L’Ajuntament de Benissa, per mig del seu alcalde, intermediarà en els casos de desnonaments de primera i única vivenda al nostre terme, si es que se’n fa algun, per a evitar que alguna família benissera puga quedar sense casa on viure, reservant-se el dret, de cancel·lar qualsevol tipus de contracte que tinga subscrit el nostre ajuntament en l’entitat bancària, si aquesta finalment practica un desnonament al nostre municipi i permet que alguna família benissera es quede sense un sostre on viure”.