La nostra marEn l’últim ple ordinari que hem celebrat a l’Ajuntament de Benissa, el corresponent al mes de març, celebrat el passat dimecres, tots els grups municipals vam ratificar per unanimitat el decret d’alcaldia de data 20 de febrer de 2014 sobre l’al·legació formulada al tràmit dinformació publica de lestudi dimpacte ambiental per als sondejos petroliers al Golf de València. En dit punt, excepte l’alcalde que evidentment va exposar el tema i el seu decret, només jo, com a portaveu del grup municipal de la Coalició Compromís a l’Ajuntament vaig fer ús del torn de paraula, en el que vaig exposar en primer lloc que lamentava molt que per a un tema tan important com aquest, en el que pràcticament tots els sectors de la societat, tant econòmics, industrials, socials, científics, etc., s’han mostrat en desacord en aquesta barbaritat que vol fer-se a menys de vint kilòmetres de les nostres costes, no s’havia intentat consensuar un acord amb tots els grups polítics amb representació a l’Ajuntament de Benissa i d’aquesta manera, redactar entre tots un text encara més complet i ambiciós que el que se’ns va presentar, que no era més que un còpia-pega, arribant al punt que demanava notificar dit acord al Govern de les Illes Balears i no al Govern Valencià, o que no contenia algunes dades importants que calia puntualitzar, com per exemple que l’àrea en la que la companyia escocesa Cairn Energy vol realitzar les seues prospeccions sísmiques excedix del perímetre dels permisos concedits pel Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme l’any 2010 per l’anterior govern de José Luis Rodriguez Zapatero, i està situada en un lloc molt pròxim a les nostres cales i platges, exactament a 50 km de València, 53 km d’Eivissa, 32 km de les Illes Columbretes i a menys de 20 km de Dénia.

També vaig incidir en la contradicció que aquest decret provinent d’alcaldia podia tindre poc recorregut, ja que el passat dijous 27 de febrer el mateix Partit Popular havia votat en contra al Congrés dels Diputats una Proposta de Resolució presentada pel nostre diputat, Joan Baldoví que demanava la finalització immediata de les prospeccions petrolíferes a la mar Mediterrània, motiu pel que els vaig exigir als membres del grup municipal del Partit Popular a Benissa més contundència davant de decisions com aquestes del seu mateix partit a Madrid, que atempten, una vegada més contra els nostres interessos.

Ja per finalitzar el resum del que va ser la meua intervenció en el ple sobre aquest tema, i de nou vull recordar que inexplicablement vaig ser l’únic regidor que va intervindre en el debat del mateix, tot i que es un assumpte de màxima importància, vaig convidar al nostre alcalde i també diputat a la Diputació d’Alacant a convocar i liderar una reunió amb la resta d’alcaldes i alcaldesses de la nostra comarca per deixar clar de nou, amb més força i amb més contundència si cal, que la marina alta diu no a les prospeccions petrolíferes a la nostra mar, el nostre tresor, que amenacen la vida marina i un dels actius i més importants que tenim en la nostra principal industria a dia de hui, el turisme. Eixe sector econòmic estratègic i vital per al nostre FUTUR que volem vendre a FITUR i a la resta de fires de turisme, espere que accepte la meua invitació.

I es que parafrasejant al ja desaparegut escriptor i sociòleg valencià Josep Vicent Marquès, a Benissa no volem, ni fam, ni fem, ni fum.

*Article d’opinió de Xavi Tro, portaveu del grup municipal Coalició COMPROMÍS a l’Ajuntament de Benissa