Xavi Tro, candidat a l'alcaldiaL’altre dia una benissera ens felicitava a la resta de companys de Compromís i a mi per la intensa i participativa precampanya que estem fent, després del pertinent i necessari agraïment, la meua resposta es la mateixa des de fa temps, la nostra campanya i precampanya dura els quatre anys d’una legislatura, es un bagatge de dedicació i del treball ben fet, no només meu, també per suposat de l’equip que m’acompanya, part d’ell el podreu conèixer aquest divendres 17 d’abril a les 20 hores en la Seu Universitària de Benissa en l’acte en el que presentarem tota la candidatura municipal de Compromís al complet, al que aprofite per convidar-vos a assistir. Mentre la resta de partits encara no han fet pública la seua candidatura, nosaltres al contrari volem posar-nos ben prompte a la vostra total disposició i servei amb el programa electoral que hem fet entre bona part de la ciutadania benissera i que esperem siga el pròxim programa de govern de l’Ajuntament de Benissa.

Nosaltres, davant dels qui no diuen res no hem deixat mai de dir la nostra opinió, ho fem ara i durant estos últims anys sobre qualsevol dels assumptes interessants per a Benissa i per als ciutadans benissers, no ens trobareu en aquells debats estèrils que no interessen ni aporten res per a millorar la vida dels ciutadans, en canvi, estarem en tots els que puguen fer millor i més fàcil la vida de les benisseres i els benissers, en eixos estarem sempre. Davant dels que callen, davant dels qui no diuen res, davant dels qui no obren la boca, nosaltres, treballem, aportem propostes, donem idees, solucionem problemes, d’igual manera que estan fent els diputats de Compromís a les Corts, amb la nostra candidata Mònica Oltra com a la diputada de les Corts amb més iniciatives presentades, eixe es el bagatge de Compromís, eixa es la nostra campanya electoral.

Des de Compromís estem disposats a liderar el canvi polític i social a Benissa, acceptem eixe repte, no ens amaguem, com ho fem també al país. Perquè qui defensarà millor la sanitat i l’educació pública que el partit d’Enric Morera? Qui es plantarà millor davant de Madrid i exigirà allò que un estat excessivament centralista ens nega que la coalició de Joan Baldoví? Qui no s’ha sentit orgullós al escoltar a Mireia Mollà com assenyalava als responsables de haver buidat i arruïnat les arques on estaven els nostres diners? Perquè qui no desitja vore a una dona extraordinària que parla tan clar com Mònica Oltra de Presidenta de la Generalitat Valenciana? I es que amigues i amics, la papereta més útil per a defensar els interessos dels benissers i dels valencians serà la del somriure de Compromís. Perquè ens juguem molt el pròxim 24 de maig no podem arriscar-nos amb experiments vells que no funcionen ja o nous que encara no sabem el seu resultat.

Perquè davant la submissió de la resta de forces polítiques està la valentia de Compromís, perquè davant de la vergonya dels qui ens han estafat i enganyat està la dignitat de la nostra coalició (més de 400 càrrecs públics i cap imputat), perquè davant dels qui baixen el cap i no diuen res, estem els qui amb fermesa de conviccions, treball constant i diari ens mostrem preparats per a governar, amb ganes i il·lusió, perquè davant dels partits que reben ordres de Madrid esta l’arrelament a la nostra terra i la proximitat del valencianisme de Compromís.

Perquè per canviar les coses sempre calens gestos valents, calen paraules plenes de raó, cal un bon equip, calen ganes, treball i il·lusió per millorar, cal creure en que es poden fer les coses d’altra manera, amb la complicitat de la ciutadania, cal creure fermament en el canvi, davant dels qui no diuen res, estem les dones i els homes de Compromís, com sempre, amb valentia, ací estem.

*Article d’opinió de Xavi Tro, candidat de Compromís a l’alcaldia de l’Ajuntament de Benissa