Compromís Benissa torna a celebrar la FEstellés el pròxim divendres, 20 d’octubre, després que l’anterior celebració es suspenguera a causa de la pluja. El col·lectiu valencianista no ha volgut deixar sense data aquesta festa, sinó que l’ha ajornat per tal de seguir mantenint viva la flama de la nostra llengua.

En aquesta celebració, en homenatge a Vicent Andrés Estellés i a tots i totes les poetesses valencianes, a més, volen fer un reconeixement a tots els grups de música que han lluitat al llarg de la història per reivindicar el paper del valencià.

Compromís Benissa celebra aquesta festa amb un sopar de cabasset, combinant gastronomia, cultura i germanor. La festa en commemoració del 30 aniversari de la mort del poeta de Burjassot es celebrarà a la Seu Universitària de Benissa, a les 20:00h.

Com la vegada anterior, aquesta festa estarà amenitzada per les artistes locals Eva Ferrer i Lídia Santacreu. Però, a més, serà nit de Micro Obert” perquè qui vulga puga recitar un poema  o delectar el públic amb alguna cançó  (siga propi o de qualsevol autor o autora). Com és habitual, per al sopar de cabasset, el col·lectiu obsequiarà amb beguda i picadeta a totes i tots.

Compromís Benissa convida a les benisseres i benissers, i a qualsevol persona a participar d’aquesta festa de la cultura valenciana, a donar suport als artistes del nostre poble i lluitar per la nostra llengua en un temps que es veu amenaçada pels governs d’extrema dreta.