L'Arquebisbe CañizaresL’Ajuntament de Benissa va reprovar a proposta de Compromís, en el ple celebrat anit, les recents declaracions fetes pel cardenal-arquebisbe de València, Antonio Cañizares. Arran d’una declaració institucional presentada pel nostre grup municipal, el consistori proposà “la reprovació” d’estes manifestacions, “així com de qualsevol altre pronunciament tendent a conculcar per mitjà de la desobediència a la llei, les normes i principis de tolerància, respecte i recerca de la igualtat efectiva de drets entre la ciutadania “.

La declaració institucional va ser aprovada per per tots els grups a excepció del PP, que es va dividir en la votació. Alguns regidors populars es van sumar-hi, mentre que d’altres, entre ells l’alcalde, Juan Bautista Roselló, van preferir abstindre’s. Amb ella, el consistori transmet a més el seu “desig que aquells representants de col·lectius socials utilitzen la seua capacitat d’influència per a fomentar els valors democràtics i combatre les diverses formes de discriminació”.

En la nostra exposició de motius, la declaració municipal exposa que declaracions com les de Cañizares, en què animava a combatre la “ideologia de gènere” i acusava a l’”imperi gai” d’amenaçar estructures com la família considerada tradicional, “incrementen la seua gravetat si són pronunciades per representants d’amplis col·lectius de qualsevol índole”. “Per això”, i “tot i que no reflecteixen el pensament de la majoria de catòlics i catòliques que conviuen en el nostre país”, l’Ajuntament de Benissa reprova les manifestacions de l’arquebisbe “realitzant una crida a la desobediència de normes que protegeixen contra la discriminació masclista a les dones i que permeten el lliure desenvolupament dels drets del col·lectiu LGTBI, poden avivar situacions de violència “