El portaveu del BLOC de Benissa - Coalició COMPROMÍS, Xavi TroEl portaveu del grup municipal Compromís a l’Ajuntament de Benissa, Xavi Tro, presentarà una moció al pròxim ple ordinari del mes de maig per a demanar la devolució de l’impost sobre vendes minoristes de determinats hidrocarburs, ara que el Tribunal de Justícia de la Unió Europea ha emès una sentència en la qual declara l’impost contrari al dret comunitari.

Per al portaveu de la coalició valencianista, “la devolució de la quantia és del tot exigible, ja que la sentència és aplicable a tota Espanya i l’Estat té l’obligació de retornar íntegrament les quantitats a l’excés”.

De fet, la sentència permetria reclamar la devolució en el tram estatal de l’impost comprès entre el 27 de desembre del 2002 i el 31 de desembre del 2012, que és quan la llei va estar en vigor, i que permetria reintegrar l’impost a empreses, organismes, entitats, societats, etc.

Per això, la Coalició Compromís per mig d’aquesta moció demanarà que l’Ajuntament de Benissa done les instruccions oportunes als serveis econòmics i jurídics municipals per a calcular i estimar les xifres exactes que tant l’Ajuntament com l’empresa municipal Benissa Impuls poden reclamar, que des de Compromís calculen que serien al voltant de 7.000 euros en el cas del consistori i 4.000 euros en el cas de l’empresa de neteja municipal, xifres a les quals possiblement també se li puguen afegir els interessos de demora.

Així mateix, la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana (UCCV) està distribuint entre la ciutadania formularis per a poder sol·licitar la devolució davant l’Agència Tributària, un fet que podria fer propi l’Ajuntament de Benissa i posar a disposició dels seus veïns estes reclamacions, ja be siga a través de la Oficina d’Informació al Consumidor o Oficina d’Informació i Atenció Ciutadana Municipal, amb la finalitat de facilitar la tramitació als usuaris (empreses i particulars de la localitat) que volgueren tramitar esta petició de devolució, així com penjar els formularis que es puguen fer servir en la pàgina web de l’ajuntament o posar l’enllaç on poder descarregar-los, demanda que també porta la moció que es presentarà al pròxim ple.