Xavi Tro recorda que la variant de Benissa i l’enllaç ferroviari del tren Gandia – Dénia continuen en l’oblit a pesar de les contínues promeses del PSOE i del PP

Per al col·lectiu del BLOC de Benissa els Pressupostos Generals de l’Estat van a suposar un nou afront, un nou càstig per als benissers i per a tots els valencians. Amb un descens d’un 30% de les inversions respecte a l’any 2010. I és que recorden que la balança fiscal dels valencians amb l’estat (és a dir, la diferència entre el que aportem amb els impostos i el que rebem amb inversions) continua sent negativa any rere any. Segons asseguren, la mitjana d’inversió per habitant en l’estat espanyol serà de 363 euros, mentre que al País Valencià serà de 308 euros. I eixa inversió per habitant ha anat baixant els últims anys: mentre que al 2009 era de 472 euros, al 2010 ha estat de 423 euros i baixarà fins els 308 euros per al 2011, amb aquesta contundència s’ha expressat el regidor nacionalista Xavi Tro.

I concretament al nostre municipi i a la nostra comarca, les grans castigades han estat les grans infrastructures de comunicació, a Benissa la variant de la CN-332 i la eterna promesa de l’enllaç del tram ferroviari del tren Gandia-Dénia que no arriba mai després de 36 anys de reivindicació. En eixe sentit, el portaveu del BLOC ha indicat que la consignació pressupostària per a la variant és de només 300.000 euros que es destinaran a la redacció definitiva de modificació del projecte. Aquesta quantitat en obra pública es ridícula. I la projecció de despeses del 2012 al 2014 la podeu vore en el quadre de baix (quantitats en milers d’euros)

CódigoDenominaciónAño ini.Año finCoste totalLey 2010Proyecto 2011Proyección 2012Proyección 2013Proyección 2014
2000 17 38 3360N-332. VARIANT DE BENISSA. (4,00 Km.)2004201425.762,781.756,09300,001.000,006.000,0013.350,00

En eixe sentit, el col·lectiu del BLOC de Benissa dona total suport i recolzament i convoca als seus militants i simpatitzants a assistir a la convocatòria feta per la Plataforma Variant de Benissa en forma de concentració al Passeig Dolors Piera el pròxim 13 de novembre a les 12 hores.

Una situació semblant passa amb el tren Gandia – Dénia si parlem en clau comarcal però que afecta totalment també als benissers. Si fem memòria en abril d’enguany es va signar el protocol entre la Generalitat Valenciana i el Govern Central del Pla d’Infrastructures Ferroviàries a València i només 2 setmanes després, el Ministre de Foment, José Blanco anunciava un retall pressupostari i que tots els projectes que no estaven en execució tindrien un retard de 5 anys. A més, la Generalitat Valenciana tampoc contempla el tren als seus pressupostos com tampoc els Pressupostos Generals de l’Estat inclouen més que un estudi informatiu, el que realment vol dir res. El Pla de Rodalies Valencià apareix pressupostat en 3.400 milions. Però només compta amb 500.000 euros per al 2011, altres 500.000 per al 2012, 1 milió per al 2013 i 35 milions per al 2014. és a dir, en 4 anys només 37 milions d’eixos 3.400. És a dir, un insultant 1% en els pròxims quatre anys. Senzillament, una nova i
intolerable presa de pèl.

El portaveu nacionalista ha incidit en la necessitat de que la comarca de la marina alta estiga connectada per mitjà del tren amb les dos capitals valencianes d’Alacant i València. En eixe sentit ha denunciat que no pot ser que siga més ràpid anar amb l’AVE de València a Madrid (1:30 minuts) que de Benissa a València (que no es pot anar) o que en tren de Benissa a Alacant (2 hores). Això simplement es una barbaritat. La nostra comarca continua marginada i oblidada. La marina alta es tercermundista, i eixa manca de serveis ens afecta i molt en matèria turística i econòmica, però també fa que els benissers no puguem anar amb facilitat a ciutats com Benidorm o Gandia i a les capitals Alacant i València, per anar a la universitat, al metge, al teatre, al futbol, de compres o simplement a passar el nostre temps lliure.

Segons ha conclòs Xavi Tro, els governs del PSOE i del PP, tant a Madrid com a València es dediquen a marginar sistemàticament els valencians i les seues sucursals ací, el PSPV i el PPCV no tenen capacitat per exigir res als seus caps a Madrid.