Joan Baldoví i Xavi Tro en un encontre recent

Una vegada fet públics els Pressupostos Generals de l’Estat, el nostre portaveu a l’Ajuntament, Xavi Tro, es va posar en contacte amb el diputat de Compromís al Congrés, Joan Baldoví, per conèixer la situació relativa a la variant de Benissa, que compleix ja 3 anys amb les obres parades. La resposta va ser molt decebedora, la variant que ha de lliurar al nostre municipi dels perills i molèsties que suposa que la CN 332 travesse tot el casc urbà i que des de fa molt de temps demana la societat benissera, només ha rebut uns miserables 130,000 euros de partida pressupostària. Una xifra ridícula que ens condemna als benissers ha patir durant més anys encara. En eixe sentit, el portaveu nacionalista a l’Ajuntament de Benissa esta preparant una esmena parcial per als Pressupostos Generals de l’Estat de 2012, que serà presentada pel nostre representant al Congrés dels Diputats.

I es que altra vegada, Benissa, els ciutadans de la marina alta i tots els valencians continuem ignorats, oblidats i discriminats pels governs de Madrid, si abans ho feia el PSOE, ara ho fa el PP. En els Pressupostos Generals de l’Estat per enguany, el País Valencià es troba entre les comunitats més afectades pels retalls de Rajoy, només superada per Catalunya, Andalusia, Navarra i la Rioja. I aquesta discriminació ve produïda, sense dubte, pel poc pes polític que te el PP valencià dins del govern de l’estat espanyol, es important recordar, que no hi ha cap valencià entre els ministres del govern de Rajoy, i eixe es un dels motius pel que els valencians som altra vegada marginats i oblidats pel govern central, ara en mans del PP, condemnant-nos a ser ciutadans de segona categoria, altre seria que qui hauria de mirar per damunt de tot pels nostres interessos, el President de la Generalitat Valenciana, Alberto Fabra, el substitut de Camps, no ho fa, i actua de manera gens valenta quan ha de reivindicar qualsevol cosa a Madrid.

I altra vegada també, el govern central oblida el tren Gandia-Dénia, una  infraestructura vital per al desenvolupament de la nostra comarca,  una reivindicació històrica i una obra que tampoc no va aparèixer en els Pressupostos de la Generalitat Valenciana, un altre exemple de com des de Madrid sens margina respecte a altres territoris de l’estat.

I es que la inversió del govern de Rajoy en el territori valencià ha patit una caiguda del 34%, la cinquena major de l’estat, rebent els valencians només el 6,5% del total de recursos quan la nostra aportació al PIB (Producte Interior Brut) estatal és del 10,75%. I es que els retalls del govern central han deixat la inversió real per habitant del País Valencià en nivells de l’any 2002, abans de la bombolla immobiliària. L’executiu invertirà 201 euros per cada valencià en 2012, una quantitat que s’allunya de la mitjana estatal, que es queda en 323 euros per persona, deixant en el vagó de cua als valencians i condemnant-nos a ser els últims en eixir d’aquesta crisi.