Un any més, el 25 de novembre, “Dia Internacional contra la violència de gènere”, ha de servir per reflexionar i prendre mesures en contra de la violència cap a les dones, que no s’atura ni minva, amb 871 dones assassinades a tot l’Estat des de l’any 1999 fins  al 31 d’octubre del 2012, una mitjana de 68 dones per any.

Malauradament un any més el BLOC JOVE ha d’escriure un manifest per a mobilitzar la gent a lluitar el 25 de novembre i tots els dies de l’any contra la violència de gènere i, en especial contra la masclista. Una xifra terrible d’assassinats empeny a seguir la lluita contra aquesta xacra social i la millor via és l’educació dels futurs i futures homes i dones de la societat valenciana. No es tracta un problema a solucionar per les dones individualment, és un treball que radica en la base social i on totes i tots hi som responsables.  Ara bé, també govern estatal i autonòmic hi tenen molt a fer i dir al respecte.

Des del BLOC JOVE volem denunciar la retallada en més d’un 42% en programes d’igualtat. Una retallada que dificulta, més si cap, la integració de les dones en el món laboral, on encara treballem més i cobrem menys. Aquesta desídia en la lluita contra la discriminació per part del govern estatal i autonòmic del Partit Popular potser rau en una determinada concepció rància i antiga de la dona.

A més a més, hem de sumar la retallada de més d’1 milió d’euros en assistència a les víctimes. En molts municipis del País Valencià han suprimit les oficines d’atenció i han deixat arreu del país les dones i als seus fills i filles soles, sense cap recurs ni ajuda social en un dels moments més crítics de la seua vida. Per això, hem de fer responsables d’allò que els passa a les víctimes des de tots els nivells de l’administració. Perquè una funció fonamental dels poders és la protecció dels ciutadans i ciutadanes, més en casos de màxima emergència, com és la violència de gènere.

Des del BLOC JOVE, mostrem la nostra solidaritat amb l’entorn afectiu de les dones víctimes de la violència masclista i demanem més recursos de suport per a les i els menors que queden orfes per causa de la violència, així com amb totes les famílies de dones originàries d’altres països, que van vindre amb el somni de millorar la seua història vital i que van trobar la mort en aquest país. Ens solidaritzem especialment també amb les dones que moren diàriament en països amb un alt índex de violència com Mèxic, Guatemala, Colòmbia, així com els països que es troben en conflictes armats.

Des del BLOC JOVE volem exigir als Governs l’aplicació i desenvolupament de la “Ley Integral de Medidas contra la Violéncia de Género” i la dotació econòmica necessària per a la prevenció de violència, protecció i asistència a les dones en situació de maltractaments.

Exigim un vertader compromís polític per a promoure la prevenció de la violència des de l’escola, l’educació en igualtat. Volem l’adopció de mesures i la dotació dels recursos escaients per afrontar les violències de gènere(S) que patim les dones, dins i fora de les nostres relacions afectiu-sexuals en tota la seua diversitat i realitat: violència de gènere, lesbofòbia, transfòbia, bifòbia, perquè és una xacra patriarcal que aquesta societat no pot permetre ni un dia més.

Des del BLOC JOVE volem convocar-vos i animar-vos a assistir  a les diferents manifestacions que tindràn lloc el proper 25 de Novembre:

– Alacant a la Plaça del Mar – Castelló a la Plaça Major – València a la plaça del Parterre

Totes tres començaran a les 12h del migdia Vos esperem. Hem de dir totes juntes prou. Hem de denunciar i dir ben fort JA N’HI PROU DE VÍCTIMES A MANS DE LES SEUES PARELLES!!