FestivalsAra li ha tocat al Minifestival Creampop, fa uns anys al Festaborigen. El govern de l’Ajuntament de Benissa, format pel PP i pel PSD, ha destruït en poc temps dos festivals de música en un nom consolidat. Els dos organitzats per joves benissers, el primer pel col·lectiu Creampop i el segon per l’Assemblea de Joves de Benissa.

Pel que fa al Minifestival Creampop que cada any es feia a mitjans d’agost, el cas més recent, i que enguany anava a celebrar la seua novena edició, es farà finalment en una platja del municipi veí de Calp, segons informació facilitada pel mateix Col·lectiu Creampop, que explica el motiu d’aquesta decisió en la negativa de l’Ajuntament de Benissa de donar suport econòmic, malgrat que portaven parlant i preparant des de fa tres mesos la novena edició d’aquest festival de l’estiu. Davant aquesta situació el col·lectiu ha organitzat la present edició a la platja de la Fossa de Calp mantenint la data prevista del pròxim 15 d’agost.

En quant al Festival de Música en Valencià,  Festaborigen, organitzat per l’Assemblea de Joves de Benissa es va fer per última vegada l’any 2012, organitzant-se aquesta última edició gràcies a una campanya d’autofinançament feta per la mateixa Assemblea. Se’n van fer quatre edicions, totes elles en un gran èxit de públic. La primera va ser en la mateixa platja de La Fustera amb un èxit rotund d’acollida, però prompte el govern de Juan Bautista Rosselló els va prohibir continuar en la platja, esgrimint excuses de tot tipus, cap d’elles creïbles i va passar a fer-se a les afores del casc urbà, continuant fins l’última edició sent un èxit d’assistència de molts joves que venien a disfrutar d’un festival de música lliure i en valencià, fins que va desaparèixer també per falta de suport institucional.

Des del BLOC JOVE i des de COMPROMÍS de Benissa lamentem que una vegada més el govern benisser done l’esquena a este tipus de festivals que atrauen a molta gent jove al nostre municipi, i no tant jove, i que són una important atracció tant per als turistes més joves, per als benissers, i per a gent de fora del nostre poble, que ja pensaven visitar-nos com per als que ho feien per estos motius, amb la conseqüent injecció econòmica que això suposava i que el govern del PP i del PSD ara han desbaratat. Uns festivals organitzats amb molta il·lusió, dedicació i treball fet de manera voluntària i desinteressada per joves de Benissa.

Tant el secretari local de Compromís, Jaume Berenguer, com el del BLOC JOVE, Joan Nave, s’han compromès, a que si la nostra coalició esta en el pròxim govern benisser i així ho volen els dos col·lectius, tant el Minifestival Creampop com el Festaborigen seran de nou dos fites importants en el panorama cultural benisser del pròxim estiu, recolzant en la mesura de les possibilitats de l’Ajuntament, qualsevol manifestació artística feta per la gent de Benissa.