Compromís per BenissaEl col·lectiu de la coalició Compromís per Benissa com cada any vol fer un xicotet i curt balanç d’aquest any 2015 que en poques hores li diem adéu, destacant el que per a nosaltres ha sigut el millor de l’any i el més negatiu. Sens dubte el més positiu del 2015 ha estat el tan necessari canvi polític en la Generalitat Valenciana i en la majoria d’ajuntaments valencians que ha acabat amb massa anys de governs del PP, el partit dels retalls, la desigualtat i la corrupció, una llàstima que aquest canvi no es produïra també a Benissa gràcies a la complicitat d’un dels partits polítics de l’oposició, que com tots ja sabem i tot i presentar-se com una opció de canvi, ha permès amb la seua total negativa a arribar a cap tipus d’acord amb la resta de grups de l’oposició, ni per acció ni per omissió, que impediren quatre anys més de govern del PP a Benissa i que el nostre poble continue aïllat i no estiga en sintonia amb els vents de canvi que han entrat per les portes i finestres del Palau de la Generalitat, les Corts Valencianes, les Diputacions de València i Castelló i de molts ajuntaments. Vents de canvi que han bufat també el passat diumenge 20 de desembre, portant aire fresc, nou i renovat a Madrid, que esperem es traduïsquen en un acord que signifique un canvi de govern de progrés en forma de gran coalició i de pactes estables al Congrés dels Diputats.

La part negativa, tal com ho han traslladat en persona molts ciutadans de Benissa, ha sigut la frustració dels 2.455 benisseres i benissers que van apostar clarament per un canvi de govern en l’Ajuntament de Benissa en les eleccions municipals del passat mes de maig front els 1.950 que van optar per continuar amb el conservadorisme del PP, el 55% de l’electorat enfront el 43%. Un desig de canvi que ens van recordar més de 400 persones de nou en aquell històric dimarts 9 de juny en un Centre d’Art Taller d’Ivars ple a rebentar i davant d’una negociació pública pel canvi polític on és va poder comprovar i vore clarament quines forces polítiques apostàvem per el canvi que defensàvem en la campanya electoral, que portàvem en els nostres programes, amb la transparència i la regeneració democràtica com a punts forts d’un nou govern, i quins, ja davant del públic assistent i sense cap manera d’amagar-se ni excusa possible, no deixaven cap oportunitat per arribar a cap acord, tal i com ens ho han dit molts benissers defraudats durant aquestos set mesos que portem de l’actual legislatura.

Dit açò, només ens queda traslladar els nostres millors desitjos a totes les benisseres i a tots els benissers, a més dels habituals d’aquestes festes, de Pau, Amor, Salut i Alegria, el de que entre tots fem possible un canvi real en aquesta societat cada vegada menys humana i massa vegades cruel que permet que uns pocs privilegiats, és calcula que menys de 90 persones acumulen tanta riquesa com els 3.570 milions de persones que formen la meitat més pobra de la població mundial o que la meitat de la riquesa esta en mans d’un 1% de tot el món, xifres escandaloses, que nosaltres, pensant globalment i actuant localment, podem ajudar a canviar i fer-les més justes. Ho hem comprovat fa no res, quan a finals d’aquest estiu, amb el drama dels refugiats sirians i la vergonya dels estats membres d’una Unió Europea insolidària i que volia mirar cap altre costat davant el patiment i la por de les persones, a diferència de la majoria d’europeus que dèiem clarament, volem ajudar!

BON ANY 2016 !!!!