Regidors de Compromís a l'Ajuntament de BenissaEn el ple ordinari d’ahir, és va aprovar per unanimitat la nostra proposta per donar compte de l’execució de les mocions i acords aprovats en els plens municipals. A partir del pròxim mes de novembre i amb caràcter mensual, lequip del govern de lAjuntament de Benissa, format només per l’alcalde i les regidores i regidors del Partit Popular, ja que sols elles i ells tenen la responsabilitat de gestionar les diferents regidories, i dins de lordre del dia de la convocatòria de les diferents comissions informatives, és done compte de lestat dexecució de les mocions i acords plenaris aprovats en la present legislatura, així com també de lexecució o no, dels precs fets per loposició, amb la finalitat de valorar lefectivitat i posada en marxa de les propostes aprovades.

Aquesta proposta ve enclavada seguint en la nostra línia de practicar la total transparència i una major agilitat en l’excessiva burocràcia. També en vistes de millorar el funcionament intern de l’Ajuntament de Benissa i poder conèixer amb facilitat i en tot moment tot allò que envolte la gestió municipal i estar al dia pel que fa a l’estat d’execució de les propostes que presentem al ple i són aprovades, així com dels passos que s’han donat per solucionar o reparar tot allò que demanem en els precs.

I es que massa vegades els grups de l’oposició ens hem queixat de la inacció de l’equip de govern, i de que les nostres propostes tot i aprovar-se, és quedaven en un calaix, sent l’alcalde i els regidors populars els responsables de portar-les endavant. Des de Compromís estem convençuts que la transparència i leficiència han de ser dos dels pilars fonamentals en el funcionament de l’Ajuntament. Els partits polítics hem de tindre la voluntat de millorar la qualitat de vida dels ciutadans i ciutadanes a través de les nostres propostes. Tant els partits de loposició deste Ajuntament, com també el del govern, estem presentant mocions que saproven per ampla majoria, i en alguns casos per unanimitat, només Compromís n’hem presentat en esta legislatura un total de 22, sent la força política que més propostes eleva al ple.

Es feia necessari doncs posar en marxa un mecanisme per controlar lexecució de les mocions aprovades en el ple d’aquest Ajuntament, afegint en la comissió informativa pertinent, un punt de seguiment de les iniciatives aprovades, per tractar la seua aplicació i efectivitat d’estes mocions, ja que hem pogut comprovar sobradament que moltes no és porten a terme. Per la nostra part, des de Compromís, ja ho vam intentar en el ple ordinari del 3 de novembre del 2015, en el que vam presentar una moció per gestionar el seguiment dels acords aprovats en el ple de l’Ajuntament de Benissa i comprovar el seu compliment, lamentablement en el seu debat alguns grups municipals presents ací van anunciar el seu vot en contra, davant això, Compromís va demanar que passara a la Comissió Informativa de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana que encara no s’havia creat i finalment continuem sense poder comprovar amb facilitat si s’han complit o estan en vies de complir-se molts acords que es prenen en aquest ple. Ahir ho vam intentar de nou amb una proposta diferent que finalment va ser aprovada per unanimitat de tots els partits polítics benissers, PP, Reiniciem, Ciutadans, PSOE, i nosaltres, Compromís.