I edició dels premis Compromís per Benissa

El compositor i director benisser Javier Santacreu Cabrera i la Societat Lírica i Musical de Benissa han guanyat la I edició dels premis Compromís per Benissa individual i col·lectiu respectivament. Uns premis que hem creat enguany des del col·lectiu del BLOC de BenissaCoalició COMPROMÍS i que seran entregats el pròxim 11 de maig a partir de les 20:30 hores en el saló d’actes de la Seu Universitària de Benissa, en un acte, en el que comptarem també, amb la presència de la nostra diputada a les Corts Valencianes Mònica Oltra.

Cal recordar, que els premiats han sigut els més votats d’un llistat que ha estat penjat en la nostra pàgina de facebook des del 12 fins al 31 d’abril, quedant en primera posició en la modalitat individual Javier Santacreu amb 26 vots i amb 25 vots la Societat Lírica i Musical de Benissa en la modalitat col·lectiva.

Javier Santacreu Cabrera Benissa, (1965) és un compositor i director valencià. Va estudiar composició amb l’alcoià Xavier Darias Payà. Es membre de l’Escola de Composició i Creació d’Alcoi (ECCA). Va quedar finalista en les edicions 1990, 1993 i 1995 dels Premis de Composició de la SGAE i va guanyar el Premi de Composició AEOS-Fundación BBVA 2009 per De la belleza inhabitada; el títol fa referència al poema El joven marino de Luis Cernuda

Societat Lírica i Musical de Benissa, societat creada a Benissa i que per finalitat el conreu de l’art musical i la tutela de la Bandeta i la Banda de Música. En l’any 1890 hi ha constància documental de l’associació de diversos músics per actuar com agrupació musical baix el nom de Societat Musical. Els presidents de la Societat Lírica i Musical de Benissa federada a partir de l’any 1975 han sigut: Joan Josep Cardona, Fernando Cabrera, Josep Pellicer, Fèlix Bertomeu, Pedro Ivars, Vicent Ferrer, Andrés Ferrer, Loli Juan i Rafa Molines. Actualment la societat està ubicada en l’antic seminari franciscà endependències de propietat municipal i els seus últims directors han sigut Ernest Artal, Javier Santacreu i Josep Cano.

Finalment tot aquell qui vulga, podrà acompanyar-nos al sopar posterior obert a militants i simpatitzants amb un preu de només 15 euros que es farà en el Restaurant La Cultural apuntant-se des de hui mateix al telèfon 669 775 528 o per e-mail a [email protected]