Cant de la SalveArrel de l’absurda polèmica generada i la desinformació interessada que hi ha al voltant de l’aprovació del protocol de la corporació per a les festes d’enguany promogut pel govern del canvi del que Compromís orgullosament forma part volem assenyalar:

1.- Aquest protocol és va aprovar sense cap vot en contra, només l’abstenció d’un dels 5 partits que formem la corporació, per tant és un acord ample i que només va rebre l’abstenció d’un dels grups municipals i cap vot contrari.

2.- L’acord aprovat canvia de l’anterior en dos paraules i en un sol punt, el 9. En la primera versió deia: La Corporació cedirà el seu lloc … i la final diu: La Corporació recomana cedir el seu lloc …, absolutament tots els altres 8 punts són iguals, només és canvia cedirà per recomana cedir, per tant l’acord és al 99,9% el mateix. Aquest canvi es fa en la Junta de Govern anterior al ple en la que estem presents tots els partits de l’Ajuntament de Benissa, per tant, totes i tots coneixíem aquest ridícul canvi que ens assegurava el vot a favor del PP.

3.- L’acord que va arribar al ple ix de la voluntat del govern del canvi per llevar privilegis i llocs d’honor a la corporació i de que està participe en els actes religiosos a títol personal i sense portar cap símbol religiós, i així ho farem els dos regidors de Compromís, i també així li ho recomanem a la resta de companyes i companys. A més, en el cas de la processó, l’Ajuntament de Benissa no té res a dir ja que no es un acte organitzat pel mateix i per tant no pot prohibir a cap membre posar-se a un lloc o un altre.

4.- Compromís tant en l’oposició com en el govern sempre ha buscat el màxim consens en tots els punts que és tracten, intentant sempre millorar-los per tal que és sume el màxim de grups possibles, i si per canviar dos paraules sense importància es suma el partit més votat a Benissa, pensem que és positiu cedir. Sempre és bo sumar, mai restar. En eixe sentit agraïm a tots els altres grups que busquen també sumar.

5.- Voler imposar els teus criteris a escassos dies de festa només pot generar polèmica i dividir a la societat benissera en les seues festes, cosa que des de Compromís estem en total desacord. Nosaltres volem unir, sumar i multiplicar, mai restar i menys dividir la societat benissera en unes festes que han de ser totalment apolítiques i que busquen desconnectar per uns dies i passar-ho bé.

6.- Per últim, des de Compromís Benissa valorem aquest pas, com molts altres que ja hem fet, cap al respecte a totes les llibertats de pensaments i ideologies religioses i l’avanç que s’ha fet cap a un a societat més progressista, en eixe sentit treballarem de valent per arribar a un acord encara més ambiciós per a les festes de l’any que ve, sempre des del trellat, la paraula i la busqueda de consensos, mai des de l’imposició.

Visca les Festes de la Puríssima Xiqueta 2017 de Benissa i l’enhorabona a les seues festeres i festers pel treball fet, ara a disfrutar-les junt amb tot el poble de Benissa !!!!

SALUT PER CANTAR BEN FORT I ALEGRIA PER PASSAR-HO BÉ !!!!

Ací teniu el protocol aprovat al complet:

ACORD SOBRE EL PROTOCOL DE LA CORPORACIÓ A LES FESTES 2017

L’equip de govern pretén abordar la reforma del Reglament de Règim Interior de les Festes Patronals de la Puríssima Xiqueta de Benissa abans de les properes festes de 2018. En aquest procés volem arribar al major consens, no tan sols de les forces polítiques representades en l’actual Corporació, sinó també mitjançant la participació de la ciutadania.

De cara les Festes de 2017, i de manera provisional, mentre no es complete l’esmentada reforma del Reglament aprovat per l’Ajuntament Ple en sessió ordinària de data 4 de juny de 2008 i modificat pel Ple de data 4 de març de 2015, presentem les següents propostes al plenari per a la seua aprovació:

1. Com a norma general, la representació institucional de l’Ajuntament l’ostenta l’Alcalde i la persona amb delegació de la regidoria competent.

2. En els diferents actes, la corporació cedirà els seus llocs d’honor perquè siguen ocupats per la ciutadania, per la qual cosa, en general, s’eliminen els llocs reservats per als/les regidors/es, amb l’excepció contemplada en el punt anterior.

3. En la cercavila del Dia del Pregó, la corporació acompanyarà de manera ordenada segons protocol als festers fins a l’església, on es dissoldrà la comitiva.

4. En la del Dia de la Coronació, la corporació també acompanyarà als festers fins a la plaça, on es dissoldrà la comitiva. Excepcionalment, es podrà reservar algun lloc per als/les regidors/es que l’hagen demanat amb anticipació a l’alcaldia.

5. En la cercavila del Dia dels Riberers, la corporació acompanyarà de manera ordenada segons protocol als festers i als Riberers homenatjats, una vegada finalitzada la missa, des de la porta de l’església fins al monument al riberer, on es dissoldrà la comitiva.

6. En els actes religiosos els/les membres de la Corporació, si desitgen assistir, no presidiran ni ocuparan llocs de privilegi, ni portaran objectes o símbols que puguen identificar-se amb l’exercici de la representació institucional.

7. La imposició de medalles només es farà prèvia petició dels nous regidors/es. La participació en l’Ofrena serà a títol individual.

8. El Dia de la Puríssima, pel matí, en finalitzar la missa, la corporació acompanyarà de manera ordenada segons protocol als festers a la visita a la Residencia d’ancians. Igualment, es recomana la participació de tota la corporació en l’acte de convivència que la comissió organitza en la mateixa residència el dimecres 26, a les 16.30 h.

9. La Corporació recomana als seus membres cedir el seu lloc a la processó del Dia de la Puríssima per aquelles persones amb diversitat funcional amb cadira de rodes o algun tipus d’impediment, així com a mares i pares que vagen amb carret.