Cases del carrer La Puríssima El grup municipal BLOC de Benissa – Coalició COMPROMÍS lamenta la  total paralització de les obres dels edificis històrics del carrer Puríssima números 38 i 40 que anaven a ser destinats al “Museu d’Art Modern Salvador Soria”. Unes obres que porten ja un retard considerable, ja que devien de finalitzar a principis de l’any 2011 i que a banda d’albergar aquest projecte, també albergaria l’ampliada Biblioteca Municipal Bernat Capó, conjuntament amb les dependències administratives del Departament de Cultura. Unes obres que no estan parades per culpa de l’empresa responsable del projecte, si no per culpa dels continus impagament de la Generalitat Valenciana ja que aquesta obra esta inclosa en el Pla Confiança i la màxima institució valenciana no paga des de fa temps per la situació de ruïna absoluta que pateix.

Cal recordar que en el passat mes d’agost del 2012, la Directora General del Patrimoni Cultural, Marta Alonso, va visitar les obres, acompanyada per l’alcalde, Juan Bautista Rosselló i la regidora de Cultura, Pepa Martí, en aquella visita l’alcalde va dir que les obres ja estaven a més del 60% de la seua execució i que aquesta construcció podria estar acabada en pocs mesos. Un any després d’aquelles paraules, falses per suposat, lamentablement, de nou, una important infraestructura per a Benissa, cultural, social i turística, pateix un retard considerable. i a dia de hui, podem afirmar amb total certesa. que aquestes cases no obriran les seues portes l’any que ve, perquè, com tots sabem es continua en aquesta dinàmica d’impagaments per part de la Generalitat, i ja la pèrdua d’interès per part de l’equip de govern benisser, amb el seu alcalde al front, es total en aquest tema, i en qualsevol que signifique exigir-li res als governs del PP de València o de Madrid.

En eixe sentit, el BLOC de Benissa – Coalició COMPROMÍS exigeix a l’alcalde i a l’equip de govern valentia davant de la Generalitat Valenciana per exigir el pagament i la finalització de les obres, i seriositat davant de la família de l’artista Salvador Soria, que complint els desitjos de l’artista benisser, ha sigut molt generosa i que no mereix aquest tracte, i més després de celebrar, al nostre municipi, els actes commemoratius del XXX Aniversari del Certamen de Pintura Salvador Soria – Vila de Benissa.

D’altra banda, la finalització d’aquestes obres, suposa dotar a Benissa d’una biblioteca pública moderna, més gran, útil i en condicions, i també deixar lliures les actuals dependències de la Regidoria de Cultura a la Casa de Cultura. El que dona la possibilitat de ser reutilitzades per albergar les dependències municipals d’urbanisme, hisenda, tresoreria i aigües que actualment estan situades en l’edific de la costera del Pòbil, edifici propietat de la Fundació Abargues i que d’eixa manera passen a tindre un cost zero per a les arques dels benissers, ja que per l’edifici propietat de la Fundació Abargues els benissers hem estat pagant mensualment la quantitat de vora 3.000 euros, el que suposen uns 36.000 euros per any, tot i que des de fa poc, s’ha rebaixat vora un 30% el lloguer. Una quantitat important que podem estalviar-nos i utilitzar per a altres necessitats.

En eixe sentit, el portaveu del grup municipal BLOC de Benissa – Coalició COMPROMÍS, Xavi Tro, li demana a l’alcalde que complisca una de les seues promeses fetes en esta última campanya electoral, on cal recordar que es va comprometre a traslladar les oficines tècniques a l’antic institut per tal de millorar la gestió dels serveis del nostre ajuntament i estalviar al màxim com ell mateix va dir. Promesa que finalment no ha portat a terme, com moltes altres i que fa que a dia de hui l’Ajuntament de Benissa haja gastat ja molts diners en aquest lloguer, pel que li demanem ho complisca, utilitzant ara, totes les dependències municipals de la Casa de Cultura de la segona planta.