Jaume Berenguer, secretari localELS PARTITS POLÍTICS DE BENISSA ABANDONEN TOTALMENT LES XARXES SOCIALS DESPRÉS DE LES ELECCIONS

Aquest mes de maig que acabem de passar i que ha suposat arribar a l’equador de la legislatura actual, la 2011-2015, després d’unes eleccions locals on es va poder comprovar la desafecció de gran part del poble, en una abstenció superior al 40%. Es un bon moment per a veure quina ha estat la resposta dels diferents partits respecte a aquesta situació.

Primer, fem un xicotet anàlisi del que ha estat fins ara el treball dels diferents grups que formen el ple de l’ajuntament, que recordem es fa cada dimecres primer de mes i que vos recomane que es passeu per allí de quan en quan, per conèixer de primera mà el que allí s’acorda. Tenim un govern a l’Ajuntament de Benissa, format per el PP amb 8 regidors, que, apart de les diferents tasques de govern, ha portat al ple com a grup municipal 3 mocions, i el PSD, amb un regidor, que només ha fet una pregunta en aquestos dos anys. En l’oposició, tenim al PSOE en 5 regidors, porten presentades 5 mocions i 11 preguntes fetes, una moció i dues preguntes per regidor, El CIBE amb dos regidors i dues propostes presentades i amb 9 preguntes fetes, i tenim el BLOC-COMPROMÍS, amb un regidor i un total de 21 propostes presentades i 13 preguntes fetes, no es per tirar flors, però la tasca que fa el nostre regidor es immillorable.

Com arriben posteriorment les noticies d’aquest treball als ciutadans? Per la premsa, diran molts. Per desgracia, i sense cap ànim de criticar als professionals de la informació, no arriba tot per mig d’ells, per exemple, la majoria de les preguntes i les respostes es queden per publicar, algunes per no ser aprovades, i altres, per falta de lloc en els mitjans. Les actes dels plens estan penjades a la pàgina web de l’Ajuntament, però, siguem sincers, qui les llig?  Pocs, tal volta si es pogueren veure en vídeo, però el senyor alcalde va trobar que no milloraria la qualitat de la democràcia … (acta del ple del 2/11/2011 pag.12).

Així ens queden les diferents pagines de cada partit, tant les pagines web, com les de les diferents xarxes socials,(facebook, twitter, ..), però els partits polítics benissers, excepte el BLOC-COMPROMÍS, baixen l’activitat de forma radical a internet, passades les últimes eleccions municipals, un fet que agreuja la desafecció de la ciutadania cap a la política. Únicament BLOC-COMPROMÍS no han mostrat cap símptoma de caiguda d’activitat, així com el PSD, que mai ha utilitzat les noves tecnologies.

“Castellano anuncia que el PPCV realitzarà tres grans actes sectorials de turisme “perquè és un sector vital per a la Comunitat” esta era la darrera noticia que publicava el Partit Popular a la seua pàgina web el passat  9 d’agost del 2012, fins que el passat 7 de maig  penjaven la propaganda del dia de Europa un acte del Partit Popular Europeu que no es feia en Benissa… En la secció de grup municipal, encara té penjat el de la passada legislatura, 2007-2011, així com en la secció de l’executiva, on encara es President Local, José Maria Serna. Dos exemples molt il·lustratius de com les xarxes socials, així com les webs, han anat perdent totalment la seua activitat després de les eleccions municipals o inclús abandonant-se.

El PP mostra també una pèrdua d’activitat al seu grup de facebook, amb només 27 seguidors, des del passat 15 de novembre del 2010. Tampoc, la xarxa social twitter te molta més activitat, la última, igual que la seua pàgina web es del 9 d’agost de l’any passat.

El PSOE també te les ferramentes 2.0 totalment abandonades, la seua pàgina web no s’actualitza des del passat 21 de gener del 2012, el seu perfil de facebook, amb 77 seguidors, te una entrada una miqueta més recent, de principis d’any, concretament, del 25 de febrer del 2013, i el seu twitter, amb només 13 piulades, totes elles d’abans de les passades eleccions locals, del X de maig del 2011.

El PSD, si que pot estar orgullós de no haver reduït la seua activitat per la xarxa, pel simple fet que no té pàgina web, ni perfil a facebook, ni a twitter.

En quant al CIBE, que va estrenar pàgina web abans de les passades eleccions, i que ara ha desaparegut d’Internet,  encara que tampoc s’actualitzava mai, tampoc pot presumir de comunicar el que fa als benissers i benisseres, el seu perfil de facebook, amb 111 amics, no s’actualitza des del 20 d’abril del 2011 (cal recordar que les organitzacions no poden tindre perfils al facebook, han de ser pàgines) i la seua última piulada al twitter, de les 8 que te, es del 18 de maig del 2011.

Nosaltres, el BLOC de Benissa – Coalició COMPROMÍS, som els únics que actualitzem regularment la nostra pàgina web http://www.blocdebenissa.com/, que a més, en breu modernitzarem encara més, també les xarxes socials, facebook (amb 1.366 seguidors) i twitter (amb 480 seguidors) s’actualitzen amb encara més freqüència que la nostra pàgina web, i no només, amb informació local, també amb informació provinent dels nostres diputats a les Corts Valencianes i al Congrés dels Diputats. Tota eixa activitat, es acord, al nostre intens i continu treball, en totes les institucions públiques on estem presents.

També cal destacar, la presència a facebook de les nostres joventuts, el BLOC JOVE, amb pàgina pròpia actualitzada quasi a diari, i amb 417 seguidors.

Des del BLOC-COMPROMÍS de Benissa, no podem més que lamentar, les poques ganes de la resta de grups polítics per intentar explicar el seu treball i el que fan als ciutadans de Benissa, tot i que, evidentment, eixa poca activitat va relacionada en la poca activitat política que porten a terme. Tan poca actualització, tan poca preocupació per mostrar al poble la tasca que fan i encara es sorprenen de que la ciutadania no  entenga que es el que fan, hui els sistemes de treballar en la societat han canviat, hui en la facilitat i comoditat  que tenim per a arribar a la informació, com se sol dir , a un clik, es de entendre que una persona que vaja a veure quina tasca fan els representants que hi han al seu ajuntament, i vaja a la pagina d’un dels partits, a sobre dels que mes representació tenen, i trobar-se que no han penjat cap noticia en un any o hi haja un buit de mesos entre una actualització i altra, per no parlar de la desaparició d’una pagina web els faça preguntar-se que fa aquesta gent, una pena en els temps que vivim.

Nosaltres, per la part que ens toca, seguirem en el camí encetat, creiem que es el que cal, que hem de mostrar, com no parem de fer, que no estem per seure a la butaca i esperar que passen quatre anys, estem allí on estem, per a treballar pel nostre poble, pels nostres ciutadans.

*Jaume Berenguer es Secretari Local del col·lectiu del Bloc Nacionalista Valencià a i portaveu de l’Assemblea Local de COMPROMÍS de Benissa